Geslaagde activatie van PA26MILL tijdens Nationale Molendag
Op zaterdag 9 mei trokken leden van VERON Afdeling A08/Centrum naar de prachtige Molen van de Polder Westbroek, gelegen aan de Nedereindsevaart 3 in Oud-Zuilen, om daar de speciale roepletters PA26MILL te activeren. Al vroeg verzamelde men zich bij het clubgebouw om de benodigde apparatuur en materialen in te laden.
Bij aankomst bij de molen wees molenaar Paul van Kleinwee ons een mooie plek toe in het gras naast de molen. Richard/PD3RFR en Marco/PD1MB beklommen vervolgens de molen om in de kap de antenne en bekabeling aan te brengen. Met enige inspanning werd de WD-330 antenne voor HF naar boven gehesen. Aan de andere zijde werd de WD330-antenne boven op de bunker bevestigd door Leendert/PD5LDB. De Diamond X-50 antenne voor 2/70 kreeg traditiegetrouw een plek aan de vlaggenmast bovenaan de molen.
Ook dit jaar waren de weersomstandigheden uitstekend en kon er worden genoten van een mooie en gezellige dag vol radioactiviteit. De operators maakten vele verbindingen en daarnaast trok de molen veel bezoekers, die met belangstelling kennismaakten met de radiohobby en onze opstelling bekeken.
Als dank voor onze gastvrij ontvangen aanwezigheid overhandigden we de molenaar enkele flessen heerlijke wijn. Hopelijk mogen we volgend jaar opnieuw terugkeren voor een geslaagde activatie bij de molen. Aan de molenaar zal het in ieder geval niet liggen, want die ziet ons graag terug!
Afsluitend werd er bij Leendert nog een gezellige barbecue gehouden, waar een deel van de aanwezigen zich tegoed deed aan een smakelijk diner. Daarmee kwam een geslaagde en zonnige dag vol amateur radio, techniek en gezelligheid op passende wijze ten einde.
Bekijk de foto’s (klik voor groot formaat) en video voor een sfeerimpressie van deze geslaagde dag!





















